Wat brengt u mee? Waar aanmelden?

Wat brengt u mee?

  • identiteitskaart van de patiënt
  • klevers van het ziekenfonds
  • telefoon- of GSM-nummer van personen die wij kunnen contacteren tijdens het verblijf
  • naam en adres van de behandelende huisarts

Noot: in geval van nood kan het gebeuren dat u geen tijd hebt om deze zaken mee te nemen. Wij stemmen dan af hoe we dit achteraf in orde kunnen brengen. De gezondheid van onze patiënt komt uiteraard op de eerste plaats!

Waar meldt u zich aan? (campus Aalst)

Aan de inrit van de Moorselbaan vindt u een duidelijk zichtbaar rood paneel met de vermelding “Spoed”. U kunt de aparte oprit voor de dienst Spoedopname nemen. Aan de toegangsdeur van de dienst Spoedopname kunt u de patiënt laten uitstappen, waar hij onmiddellijk wordt geholpen.
U kunt uw wagen gedurende een korte periode op de buitenparking van de dienst Spoedopname laten staan. Van zodra de patiënt door onze medewerkers wordt geholpen, vragen wij u om uw wagen te verplaatsen naar de bezoekersparking van het ziekenhuis (inrit ter hoogte van de verkeerslichten). Zo blijven de plaatsen aan de dienst Spoedopname beschikbaar voor mogelijke andere patiënten die dringende medische hulp nodig hebben.

Klik op de wegwijzer hieronder voor meer uitleg

Waar meldt u zich aan? (campus Asse)

De dienst Urgentiegeneeskunde van de campus Asse bevindt zich op de verdieping onder de centrale inkom aan de Bloklaan. U kunt met de wagen tot aan de toegangsdeur van de Spoeddienst rijden, waar u de patiënt kunt laten uitstappen, om daarna een parkeerplaats te zoeken buiten het terrein.

Inschrijven

In functie van de urgentie zal de secretariaatsmedewerker op de dienst Spoedopname daarna (of ervoor) de patiënt inschrijven. Daar zijn de volgende documenten bij nodig:

Als u bent aangesloten bij een hospitalisatieverzekering: een attest of uw kaartje.
Andere belangrijke informatie bij inschrijving

  • Klevers van het ziekenfonds - Als u niet bent aangesloten bij een Belgische mutualiteit, zullen wij vragen naar een Europese ziekteverzekeringskaart (vroeger E111) of een garantiebrief van uw verzekering
  • Identiteitskaart van de patiënt
  • Contactgegevens van de personen die over de toestand van de patiënt dienen geïnformeerd te worden
  • Verwijsbrief van uw behandelende (huis)arts. Indien niet beschikbaar, zullen wij u vragen of u ermee akkoord gaat dat wij de behandelende huisarts informeren over de opname.
  • Andere geneeskundige documenten, indien van toepassing (RX-foto’s, bloedgroepkaart, medicatielijst, attest van de mutualiteit voor attest-gebonden medicatie,…

Meld meteen aan het onthaal van Spoed wanneer het gaat om een werkongeval.
Als de patïënt langer dan een dag opgenomen wordt, informeer dan uw ziekenfonds over zijn arbeidsongeschiktheid. Zoniet, loopt hij kans om geen ziektevergoeding te krijgen.

Neem geld, juwelen en waardevolle voorwerpen van de patiënt terug mee naar huis.

    Weg naar spoed en de parking (Aalst)

    Weg naar spoed en de parking