Aalst,
Full time,

De algemene sociale dienst speelt een cruciale rol in het ziekenhuis. Enerzijds bieden we sociale en administratieve ondersteuning aan patiënten die de gevolgen van ziekte en hospitalisatie niet zelfstandig kunnen beheren. Anderzijds ligt onze focus op een grondige ontslagvoorbereiding voor gehospitaliseerde patiënten, aangezien de ligduur steeds korter wordt.

Wat houdt de functie in?

  • Je bouwt een vertrouwensband op met de patiënt en zijn netwerk en biedt hulp bij de emotionele, sociale, financiële of administratieve gevolgen van ziekte of hospitalisatie.
  • De patiënt en zijn familie kunnen rekenen op jouw informatie en advies over verschillende thema’s zoals bv. de meest aangewezen thuiszorgdienst, ondersteuning via mantelzorg of woonvorm. Eventueel neem je hiervoor de nodige concrete stappen en contact met eventuele diensten zoals mutualiteiten, RVT’s, seniorenflats, WZC, enz.
  • Je informeert, adviseert en biedt hulp en begeleiding bij het regelen van allerlei administratieve zaken vb. terugbetaling mutualiteit en ziekteverzekering, vervangingsinkomen, allerlei financiële tegemoetkomingen, enz.
  • Kansarme patiënten die vaak onvoldoende vertrouwd zijn met Belgische of Vlaamse voorzieningen en mogelijkheden kunnen rekenen op jouw informatie, advies en bemiddeling.
  • Je werkt je in een specifiek domein in.

Wie zoeken wij?

  • Je hebt een Bachelordiploma Sociaal Verpleegkundige of Maatschappelijk werk.
  • Bij voorkeur heb je enige jaren professionele ervaring in een gelijkaardige functie in een sociale dienst, doch ook schoolverlaters komen in aanmerking.
  • Je bent vlot contactvaardig en kan je op een diplomatische en flexibele wijze aanpassen aan de vele diverse gesprekspartners (artsen, cliënten, verpleegkundigen, enz.)
  • Je bent communicatief sterk en je kan vlot samenwerken in een multidisciplinaire omgeving. Je kan op een deskundige en constructieve manier participeren bij de uitbouw van groepsprocessen.
  • Je hebt een goed gebruikerskennis van de meest courante office-software.
  • Je kan je werk en de vele taken zelfstandig organiseren en structureren. Je werkt efficiënt en planmatig.
  • Je hebt oog voor de belangenbehartiging van patiënten en mogelijkheden voor een verdere optimalisering van de dienstverlening.
  • Je werkt vnl. op onze campus in Aalst maar bent ook bereid om zo nodig in te springen op de campus in Asse.

Wat bieden wij jou?

Je krijgt een voltijds (80% is bespreekbaar) contract van onbepaalde duur.
Daarnaast biedt het OLV Ziekenhuis een attractief en veelkleurig beloningspalet om de loyaliteit en prestaties van alle OLV-medewerkers te waarderen.

We hebben zowel oog voor zowel financiële als niet-financiële elementen. Lees er meer over op deze pagina: https://www.olvz.be/nl/arbeidsvoorwaarden-voor-olv-werknemers

Interesse? Solliciteer nu!

Voor meer informatie kan je vrijblijvend contact opnemen met Ilke Van Gucht op het nummer 053/72 84 24 of via het e-mailadres ilke.van.gucht@olvz-aalst.be.

Wil je een duidelijk zicht op de functie? Verder in het sollicitatieproces bieden we je de kans om een dag mee te lopen met je toekomstige collega’s!

Solliciteer voor deze functie